Kaikki uutiset

31 + 31 tapaa kerätä uutiskirjetilaajia

 Katso kuvat Uutiskirjetilaajia kannattaa kerryttää useiden eri kontaktipisteiden kautta. Tilausmahdollisuus voidaan tuoda esille eri kanavissa eri tehokeinoja käyttäen.

Kehittyvä ja laadukas tilaajarekisteri on yksi tärkeimmistä tekijöistä onnistuneessa sähköpostimarkkinoinnissa. Miten voit kerryttää uutiskirjeen tilaajakantaa, ja kuinka saat siitä mahdollisimman paljon irti? Lue lisää 27.08.2015

Nähdään Markkinointiviestinnän viikolla

 Toivottavasti pääset paikan päälle tapaamaan meitä ja kuulemaan käytännönläheisiä esityksiämme digimarkkinoinnin ja -viestinnän teemoista.

Koodiviidakko osallistuu viidettä kertaa Helsingin Wanhassa Satamassa 22.-23.9.2015 järjestettävälle Markkinointiviestinnän viikolle. Tervetuloa kuulemaan digiviestinnän uusimmat tuulet! Lue lisää 27.08.2015

Ajanpuute ja resurssipula sisältömarkkinoinnin suurimmat haasteet

 Katso kuvat Sisältömarkkinoinnin suurimmat haasteet liittyvät työajan ja henkilöresurssien riittämättömyyteen.

Sisältömarkkinointia tekevät yritykset mainitsevat ajanpuutteen ja resurssipulan suurimmiksi haasteikseen. Sisältömarkkinointiin haetaan kuitenkin vain harvoin apua ulkopuolelta. Lue lisää 21.08.2015

10 vinkkiä sisältökalenterin luomiseen

 Sisältökalenteri auttaa jakamaan sisältöjen tuottamisen ja suunnittelemisen pienempiin osiin, jolloin kokonaisuutta on helpompi hallita.

Kuinka tuottaa kiinnostavaa ja ajankohtaista sisältöä säännöllisesti viikosta ja kuukaudesta toiseen? Tämä kysymys tuottaa usein päänvaivaa monelle viestinnän ja markkinoinnin parissa työskentelevälle. Vaikka yrityksen henkilökunnasta löytyisikin hyviä bloggaajia tai näppäriä some-päivittäjiä, voi uusien sisältöjen jatkuva tuottaminen tuntua ajan mittaan työläältä. Lue lisää 06.07.2015

Sisältömarkkinointi – hypestä hallintaan?

 Katso kuva Miten sisältömarkkinointia tekevät yritykset kokevat onnistuneensa käytännön toteutuksessa? Mitkä ovat suurimmat haasteet?

Koodiviidakko toteutti alkuvuodesta 2015 asiakkailleen sisältömarkkinoinnin käytäntöjä, tavoitteita ja haasteita koskevan kyselyn, johon vastasi yhteensä 293 yritysedustajaa. Lue lisää 01.07.2015

Markkinoinnin automaatio käytännössä, osa 4: olemassa olevan asiakastiedon hyödyntäminen

 Ymmärrys asiakkaasta on usein jakautunut pieniin palasiin: asiakaspalvelu tuntee yhden osan, markkinointi toisen, myynti kenties kolmannen.

Useimmat yritykset keräävät jatkuvasti valtavia määriä tietoa asiakkaistaan. Tiedon määrästä huolimatta kokonaiskuva usein kuitenkin puuttuu – puhumattakaan siitä, että tietoa hyödynnettäisiin markkinoinnin toimenpiteissä. Lue lisää 17.06.2015

Viisi vinkkiä verkkokaupan luotettavuuskuvaan

 Useat kuluttajat etsivät verkkokaupasta edes lyhyttä yrityksen esittelyä. Ketkä toiminnasta vastaavat, vai löytyykö osoitteeksi pelkkä postilokero?

Verkkokaupan luotettavuuskuva koostuu monesta asiasta. On tärkeää, että verkkokaupalla on siisti ja selkeä ulkoasu sekä laadukkaat tuotekuvat. Mitä muuta voit tehdä verkkokauppasi luotettavuuden parantamiseksi? Lue Paytrailin Pekka Majaniemen vieraskynä. Lue lisää 05.06.2015

Markkinoinnin automaatio käytännössä, osa 3: Drip-kampanjat – tippa tipalta kohti tavoitetta

 Yhteistä kaikille drip-kampanjoille on tarkka kohdentaminen ja asiakkaan toimintatapojen mallintaminen. Mitä tarkemmin eri vaiheet pohditaan, sitä parempi tulos.

Automatisoitujen drip-kampanjoiden avulla voidaan ohjata, opettaa ja herätellä asiakasta pidemmällä aikavälillä. Käsittelemme artikkelisarjan kolmannessa osassa konkreettisia malleja automatisoitujen drip-kampanjoiden käyttöön. Lue lisää 26.05.2015

5 keinoa tuottaa laadukasta kävijävirtaa sähköpostimarkkinoinnilla

 Karsimalla listasta ne, jotka eivät ole kiinnostuneita viesteistäsi, mahdollistat paremman yhteyden kiinnostuneiden kanssa. Ymmärrät paremmin tilaajien tarpeita, kun...

Kävijäliikenne on olennainen osa toimivaa verkkosivustoa, sillä suuri kävijämäärä edesauttaa saavuttamaan sivustolle asetetut tavoitteet. Tämä on kuitenkin helpommin sanottu kuin tehty, sillä kävijöiden tulisi myös olla laadukkaita. Lue lisää 25.05.2015

Digiajalla menestyminen ja ekosysteemit

 Menestyksekäs digitaalinen toiminta vaatii laajemman ekosysteemin rakentamista – kukaan ei voi tuottaa kaikkea yksin eikä se olisi viisastakaan.

Digitaalisuus ei tarkoita vain tuotteiden ja palveluiden sekä niihin liittyvien ansaintamallien muutosta. Digitaalisuus tarkoittaa laajemmassa mittakaavassa myös liiketoiminnan muutosta yritysten "ekosysteemi" -tasolla. Lue lisää 28.04.2015