Kaikki uutiset

Markkinoinnin automaatio käytännössä, osa 3: Drip-kampanjat – tippa tipalta kohti tavoitetta

 Yhteistä kaikille drip-kampanjoille on tarkka kohdentaminen ja asiakkaan toimintatapojen mallintaminen. Mitä tarkemmin eri vaiheet pohditaan, sitä parempi tulos.

Automatisoitujen drip-kampanjoiden avulla voidaan ohjata, opettaa ja herätellä asiakasta pidemmällä aikavälillä. Käsittelemme artikkelisarjan kolmannessa osassa konkreettisia malleja automatisoitujen drip-kampanjoiden käyttöön. Lue lisää 26.05.2015

5 keinoa tuottaa laadukasta kävijävirtaa sähköpostimarkkinoinnilla

 Karsimalla listasta ne, jotka eivät ole kiinnostuneita viesteistäsi, mahdollistat paremman yhteyden kiinnostuneiden kanssa. Ymmärrät paremmin tilaajien tarpeita, kun...

Kävijäliikenne on olennainen osa toimivaa verkkosivustoa, sillä suuri kävijämäärä edesauttaa saavuttamaan sivustolle asetetut tavoitteet. Tämä on kuitenkin helpommin sanottu kuin tehty, sillä kävijöiden tulisi myös olla laadukkaita. Lue lisää 25.05.2015

Digiajalla menestyminen ja ekosysteemit

 Menestyksekäs digitaalinen toiminta vaatii laajemman ekosysteemin rakentamista – kukaan ei voi tuottaa kaikkea yksin eikä se olisi viisastakaan.

Digitaalisuus ei tarkoita vain tuotteiden ja palveluiden sekä niihin liittyvien ansaintamallien muutosta. Digitaalisuus tarkoittaa laajemmassa mittakaavassa myös liiketoiminnan muutosta yritysten "ekosysteemi" -tasolla. Lue lisää 28.04.2015

Markkinoinnin automaatio käytännössä, osa 2: kuinka kävijä tunnistetaan

 Usein kyse on arjen pienistä oivalluksista. Jättikö asiakas yhteydenottopyynnön lauantai-iltana? Älä jätä hyödyntämättä asiakkaan kiinnostuksen hetkeä vain siksi, ettei...

Markkinoinnin automaatiolla on yhä suurempi rooli asiakkaan matkalla kohti kauppaa. Mutta miten nimettömästä verkkosivukävijästä leivotaan asiakas? Entä missä vaiheessa markkinoinnin automaatio astuu kuvaan? Lue lisää 24.04.2015

Millainen on hyvä uutiskirjeen sisältö?

 Uutiskirjeiden sisältö voi olla myös osallistavaa. Voit esimerkiksi jakaa jutut usempaan osaan, jolloin vastaanottaja jää odottamaan tulevia kirjeitäsi.

Sähköpostilaatikkoon saapuva uutiskirje voi olla iloinen yllätys tai epätoivottu vieras. Kuinka kirjoitat uutiskirjeellesi sisällön, josta vastaanottajasi pitävät? Lue lisää 21.04.2015

5 tärkeintä asiaa, jotka markkinointi voi tehdä tietoturvan eteen

 Vaikka tietoturva ei olekaan aina päällimmäisenä mielessä, hyvällä valmistautumisella ja perusasioista huolehtimalla voidaan välttää monta stressintäyteistä työpäivää.

Perinteisesti tietoturva on jätetty tietotekniikan ammattilaisten huoleksi. Myös markkinoijan on kuitenkin hyvä olla perillä tietoturvan perusasioista ja huolehtia omalta osaltaan ainakin näistä viidestä osa-alueesta. Lue lisää 25.03.2015

Markkinoinnin automaatio käytännössä, osa 1: pienistä puroista asiakaskokemukseen – arjen tärkeät automaatiot

 Automaattiset viestit ovat ensisijaisesti hyvää asiakaspalvelua. Kuvittele verkkopalvelu fyysisenä kauppana myyjineen. Miten myyjät toimivat ja huomioivat asiakasta?

Tammikuussa listasimme viisi markkinoinnin automaation toimenpidettä, jotka jokaisen markkinoijan tulisi tehdä vuonna 2015. Nyt on aika katsoa tarkemmin, mitä listan ensimmäinen kohta ”automatisoi markkinoinnin perusviestit” käytännössä tarkoittaa. Lue lisää 24.03.2015

Analytics verkkokauppiaan arjessa: 5 vinkkiä tehokkaaseen käyttöön

 Segmentoimalla kävijät pienempiin ryhmiin voidaan selvittää kunkin asiakasryhmän tarpeet ja palvella heitä parhaalla mahdollisella tavalla.

Analytiikan seuraamista ja verkkokaupan kehittämistä voidaan pitää elinehtoina tuloksekkaalle kaupankäynnille. Jaamme artikkelissamme 5 vinkkiä, joiden avulla kauppias voi hyödyntää Google Analyticsia entistä tehokkaammin. Lue lisää 03.03.2015

Case: Kyselyt osana sähköistä viestintää

 Katso kuvat Koodiviidakon kyselyt on sovitettu ulkoasultaan yrityksen tyyliin ja niissä on tarjottu erilaisia tapoja vastata.

Verkkokyselyiden avulla voidaan parantaa asiakaskokemusta ja tehdä sähköisestä viestinnästä vuorovaikutteisempaa. Lue case Postiviidakon ja Surveypalin yhteiskäytöstä. Lue lisää 23.02.2015

Verkkopalvelun tietoturva – mitä markkinoijan tulee tietää?

 Kaikista ohjelmistoista voi joskus löytyä tietoturva-aukkoja tai ongelmia. Merkityksellisintä on se, kuinka nopeasti niihin reagoidaan.

Markkinoinnissa ja viestinnässä tietotekniikka on yhä useammin keskiössä. Mutta vain harva markkinoinnin ammattilainen tulee ajatelleeksi, miten merkittävässä roolissa verkkopalvelun tietoturva on. Lue lisää 13.02.2015