Kaikki uutiset

Sisältömarkkinointi – hypestä hallintaan?

 Katso kuva Miten sisältömarkkinointia tekevät yritykset kokevat onnistuneensa käytännön toteutuksessa? Mitkä ovat suurimmat haasteet?

Koodiviidakko toteutti alkuvuodesta 2015 asiakkailleen sisältömarkkinoinnin käytäntöjä, tavoitteita ja haasteita koskevan kyselyn, johon vastasi yhteensä 293 yritysedustajaa. Lue lisää Tänään - 11:56

Markkinoinnin automaatio käytännössä, osa 4: olemassa olevan asiakastiedon hyödyntäminen

 Ymmärrys asiakkaasta on usein jakautunut pieniin palasiin: asiakaspalvelu tuntee yhden osan, markkinointi toisen, myynti kenties kolmannen.

Useimmat yritykset keräävät jatkuvasti valtavia määriä tietoa asiakkaistaan. Tiedon määrästä huolimatta kokonaiskuva usein kuitenkin puuttuu – puhumattakaan siitä, että tietoa hyödynnettäisiin markkinoinnin toimenpiteissä. Lue lisää 17.06.2015

Viisi vinkkiä verkkokaupan luotettavuuskuvaan

 Useat kuluttajat etsivät verkkokaupasta edes lyhyttä yrityksen esittelyä. Ketkä toiminnasta vastaavat, vai löytyykö osoitteeksi pelkkä postilokero?

Verkkokaupan luotettavuuskuva koostuu monesta asiasta. On tärkeää, että verkkokaupalla on siisti ja selkeä ulkoasu sekä laadukkaat tuotekuvat. Mitä muuta voit tehdä verkkokauppasi luotettavuuden parantamiseksi? Lue Paytrailin Pekka Majaniemen vieraskynä. Lue lisää 05.06.2015

Markkinoinnin automaatio käytännössä, osa 3: Drip-kampanjat – tippa tipalta kohti tavoitetta

 Yhteistä kaikille drip-kampanjoille on tarkka kohdentaminen ja asiakkaan toimintatapojen mallintaminen. Mitä tarkemmin eri vaiheet pohditaan, sitä parempi tulos.

Automatisoitujen drip-kampanjoiden avulla voidaan ohjata, opettaa ja herätellä asiakasta pidemmällä aikavälillä. Käsittelemme artikkelisarjan kolmannessa osassa konkreettisia malleja automatisoitujen drip-kampanjoiden käyttöön. Lue lisää 26.05.2015

5 keinoa tuottaa laadukasta kävijävirtaa sähköpostimarkkinoinnilla

 Karsimalla listasta ne, jotka eivät ole kiinnostuneita viesteistäsi, mahdollistat paremman yhteyden kiinnostuneiden kanssa. Ymmärrät paremmin tilaajien tarpeita, kun...

Kävijäliikenne on olennainen osa toimivaa verkkosivustoa, sillä suuri kävijämäärä edesauttaa saavuttamaan sivustolle asetetut tavoitteet. Tämä on kuitenkin helpommin sanottu kuin tehty, sillä kävijöiden tulisi myös olla laadukkaita. Lue lisää 25.05.2015

Digiajalla menestyminen ja ekosysteemit

 Menestyksekäs digitaalinen toiminta vaatii laajemman ekosysteemin rakentamista – kukaan ei voi tuottaa kaikkea yksin eikä se olisi viisastakaan.

Digitaalisuus ei tarkoita vain tuotteiden ja palveluiden sekä niihin liittyvien ansaintamallien muutosta. Digitaalisuus tarkoittaa laajemmassa mittakaavassa myös liiketoiminnan muutosta yritysten "ekosysteemi" -tasolla. Lue lisää 28.04.2015

Markkinoinnin automaatio käytännössä, osa 2: kuinka kävijä tunnistetaan

 Usein kyse on arjen pienistä oivalluksista. Jättikö asiakas yhteydenottopyynnön lauantai-iltana? Älä jätä hyödyntämättä asiakkaan kiinnostuksen hetkeä vain siksi, ettei...

Markkinoinnin automaatiolla on yhä suurempi rooli asiakkaan matkalla kohti kauppaa. Mutta miten nimettömästä verkkosivukävijästä leivotaan asiakas? Entä missä vaiheessa markkinoinnin automaatio astuu kuvaan? Lue lisää 24.04.2015

Millainen on hyvä uutiskirjeen sisältö?

 Uutiskirjeiden sisältö voi olla myös osallistavaa. Voit esimerkiksi jakaa jutut usempaan osaan, jolloin vastaanottaja jää odottamaan tulevia kirjeitäsi.

Sähköpostilaatikkoon saapuva uutiskirje voi olla iloinen yllätys tai epätoivottu vieras. Kuinka kirjoitat uutiskirjeellesi sisällön, josta vastaanottajasi pitävät? Lue lisää 21.04.2015

5 tärkeintä asiaa, jotka markkinointi voi tehdä tietoturvan eteen

 Vaikka tietoturva ei olekaan aina päällimmäisenä mielessä, hyvällä valmistautumisella ja perusasioista huolehtimalla voidaan välttää monta stressintäyteistä työpäivää.

Perinteisesti tietoturva on jätetty tietotekniikan ammattilaisten huoleksi. Myös markkinoijan on kuitenkin hyvä olla perillä tietoturvan perusasioista ja huolehtia omalta osaltaan ainakin näistä viidestä osa-alueesta. Lue lisää 25.03.2015

Markkinoinnin automaatio käytännössä, osa 1: pienistä puroista asiakaskokemukseen – arjen tärkeät automaatiot

 Automaattiset viestit ovat ensisijaisesti hyvää asiakaspalvelua. Kuvittele verkkopalvelu fyysisenä kauppana myyjineen. Miten myyjät toimivat ja huomioivat asiakasta?

Tammikuussa listasimme viisi markkinoinnin automaation toimenpidettä, jotka jokaisen markkinoijan tulisi tehdä vuonna 2015. Nyt on aika katsoa tarkemmin, mitä listan ensimmäinen kohta ”automatisoi markkinoinnin perusviestit” käytännössä tarkoittaa. Lue lisää 24.03.2015