Kaikki artikkelit

5 syytä hyödyntää markkinoinnin automaatiota verkkokaupassa

 Automaation avulla pystyt kartoittamaan asiakkaasi osto- ja selaushistorian, ja voit tarjota juuri hänelle sopivia tuotteita.

Miksi markkinoinnin automaatiota kannattaa hyödyntää verkkokaupan markkinoinnissa? Kokosimme viisi hyvää syytä ja käytännön vinkkejä. Lue lisää 22.03.2017

Infograafi: Rakenna hyvä uutiskirje

 Aloita iskevästi ja kiinnitä huomiota äänensävyyn. Tee uutiskirjeestä helposti skannattava ja ytimekäs.

Hyvin rakennettu uutiskirje on ytimekäs ja iskevä sekä vastaanottajalleen hyvin kohdennettu. Katso infograafista, kuinka rakennat parhaimman mahdollisen uutiskirjeen ja maksimoit sähköpostimarkkinointisi tehon. Lue lisää 22.03.2017 1

Seuraa ja jalosta: näin löydät mielipidejohtajat

 Mielipidevaikuttajat ovat yhä tärkeämpiä. Tämä tarkoittaa sitä, että massojen sijaan pyritään tunnistamaan oikeat henkilöt ja viestimään heille henkilökohtaisesti.

Key opinion leaders -kartoituksen voi tehdä tai teettää kertaluontoisesti yksinkertaisesti paneutumalla erilaisiin seurantaraportteihin. Parhaimmillaan mielipidejohtajien löytäminen on kuitenkin osa jokapäiväistä viestintää ja markkinointia, johon sisältyy some- ja mediaseuranta, mediatiedottaminen ja mediasuhteiden hoito. Lue lisää 22.03.2017

Miksi mielipidevaikuttajat ovat tärkeitä?

 Mielipidevaikuttajien suosituksia ja mielipiteitä kuunnellaan usein ostopäätöstä tehdessä.

Mielipidevaikuttajat ovat henkilöitä tai yhteisöjä, joilla on riittävän vahva sosiaalinen asema, jotta heidän suosituksiaan ja mielipiteitään kuunnellaan esimerkiksi ostopäätöstä tehdessä. Lue lisää 17.03.2017

8 vinkkiä: näin personoit markkinointiviestisi

 Tutkimukset osoittavat, että personoidut otsikot voivat kasvattaa viestien avausastetta jopa 41%.

Sähköpostilaatikko täyttyy kymmenistä tai jopa sadoista markkinointiviesteistä. Tilanne on tuttu jokaiselle markkinoijalle. Kuinka saat omat viestisi erottumaan muiden joukosta? Lue lisää 16.03.2017

9 vinkkiä: näin pääset alkuun mediasuhteiden luomisessa

 Juuri ketään ei kiinnosta yritys, vaan ihmisiä kiinnostavat ihmiset. Älä piiloudu yrityksen nimen taakse, vaan tule esiin ihmisenä.

Ajat, jolloin lehdistösuhteita loivat ainoastaan PR-toimistot ovat ohi, ja mediasuhteiden hoito on monessa yrityksessä jo luonteva osa markkinointia ja viestintää. Silti siinä voi olla vaikea päästä alkuun, etenkään jos ei ole PR-ammattilainen. Listasimme 9 vinkkiä joilla päästä alkuun, ja tarkistimme ne luottotoimittajillamme. Lue lisää 28.02.2017

6 syytä tehdä mediatiedotteet itse

 Tiedät itse parhaiten, mitä yrityksessäsi ja toimialallasi tapahtuu ja tunnet kohdeyleisösi.

Mediatiedotteen rakentaminen voi olla haastavaa, mikäli organisaatiossa ei ole vahvaa viestinnän asiantuntijaa. Monille organisaatioille viestintätoimiston käyttäminen voikin tuntua ainoalta tavalta toteuttaa pitkäjänteiseistä ja laadukasta viestintää. Millaisissa tilanteissa kannattaa kuitenkin harkita mediatiedotteiden itse tekemistä ja miksi? Lue lisää 22.02.2017

Nähdään eCommerce-messuilla!

 Tervetuloa eCommerce -tapahtumaan 8.-9.3.2017 Pasilan Messukeskukseen!

Koodiviidakko osallistuu yhdessä yhteistyökumppaninsa Digizerin kanssa verkkokauppaan suunnatuille eCommerce-messuille esittelemään ainutlaatuista verkkokauppapalvelukokonaisuuttaan. Lue lisää 22.02.2017

Markkinoinnin automaatio myyntiorganisaation tukena

 Markkinoinnin automaatio on tehnyt asiakkaan kontaktoimisesta tarkempaa niin ajallisesti kuin sisällöllisestikin.

Perinteinen myynti kylmäsoittoineen ja sähköposteineen ei ole katoamassa minnekään mutta markkinoinnin automaation avulla voidaan tuottaa myyntiorganisaation tueksi huomattavasti aiempaa enemmän tietoa, jonka avulla kontaktoinnista tulee ajoitukseltaan ja sisällöltään tarkempaa. Lue lisää 21.02.2017

Laske markkinointisi arvo - ROI:n perusteet

 ROI eli Return on Investment tarkoittaa kirjaimellisesti sitä määrää rahaa, minkä yritys saa takaisin investoinneistaan.

ROI on lyhenne, joka on pikkuhiljaa siirtynyt myös markkinointitiimin jokapäiväiseen käyttöön. Mutta mikä tämä mystinen ROI oikein on ja miksi sitä pitäisi käyttää? Lue lisää 20.02.2017