Kaikki uutiset

Markkinoinnin automaatio käytännössä, osa 2: kuinka kävijä tunnistetaan

 Usein kyse on arjen pienistä oivalluksista. Jättikö asiakas yhteydenottopyynnön lauantai-iltana? Älä jätä hyödyntämättä asiakkaan kiinnostuksen hetkeä vain siksi, ettei...

Markkinoinnin automaatiolla on yhä suurempi rooli asiakkaan matkalla kohti kauppaa. Mutta miten nimettömästä verkkosivukävijästä leivotaan asiakas? Entä missä vaiheessa markkinoinnin automaatio astuu kuvaan? Lue lisää 24.04.2015

Millainen on hyvä uutiskirjeen sisältö?

 Uutiskirjeiden sisältö voi olla myös osallistavaa. Voit esimerkiksi jakaa jutut usempaan osaan, jolloin vastaanottaja jää odottamaan tulevia kirjeitäsi.

Sähköpostilaatikkoon saapuva uutiskirje voi olla iloinen yllätys tai epätoivottu vieras. Kuinka kirjoitat uutiskirjeellesi sisällön, josta vastaanottajasi pitävät? Lue lisää 21.04.2015

5 tärkeintä asiaa, jotka markkinointi voi tehdä tietoturvan eteen

 Vaikka tietoturva ei olekaan aina päällimmäisenä mielessä, hyvällä valmistautumisella ja perusasioista huolehtimalla voidaan välttää monta stressintäyteistä työpäivää.

Perinteisesti tietoturva on jätetty tietotekniikan ammattilaisten huoleksi. Myös markkinoijan on kuitenkin hyvä olla perillä tietoturvan perusasioista ja huolehtia omalta osaltaan ainakin näistä viidestä osa-alueesta. Lue lisää 25.03.2015

Markkinoinnin automaatio käytännössä, osa 1: pienistä puroista asiakaskokemukseen – arjen tärkeät automaatiot

 Automaattiset viestit ovat ensisijaisesti hyvää asiakaspalvelua. Kuvittele verkkopalvelu fyysisenä kauppana myyjineen. Miten myyjät toimivat ja huomioivat asiakasta?

Tammikuussa listasimme viisi markkinoinnin automaation toimenpidettä, jotka jokaisen markkinoijan tulisi tehdä vuonna 2015. Nyt on aika katsoa tarkemmin, mitä listan ensimmäinen kohta ”automatisoi markkinoinnin perusviestit” käytännössä tarkoittaa. Lue lisää 24.03.2015

Analytics verkkokauppiaan arjessa: 5 vinkkiä tehokkaaseen käyttöön

 Segmentoimalla kävijät pienempiin ryhmiin voidaan selvittää kunkin asiakasryhmän tarpeet ja palvella heitä parhaalla mahdollisella tavalla.

Analytiikan seuraamista ja verkkokaupan kehittämistä voidaan pitää elinehtoina tuloksekkaalle kaupankäynnille. Jaamme artikkelissamme 5 vinkkiä, joiden avulla kauppias voi hyödyntää Google Analyticsia entistä tehokkaammin. Lue lisää 03.03.2015

Case: Kyselyt osana sähköistä viestintää

 Katso kuvat Koodiviidakon kyselyt on sovitettu ulkoasultaan yrityksen tyyliin ja niissä on tarjottu erilaisia tapoja vastata.

Verkkokyselyiden avulla voidaan parantaa asiakaskokemusta ja tehdä sähköisestä viestinnästä vuorovaikutteisempaa. Lue case Postiviidakon ja Surveypalin yhteiskäytöstä. Lue lisää 23.02.2015

Verkkopalvelun tietoturva – mitä markkinoijan tulee tietää?

 Kaikista ohjelmistoista voi joskus löytyä tietoturva-aukkoja tai ongelmia. Merkityksellisintä on se, kuinka nopeasti niihin reagoidaan.

Markkinoinnissa ja viestinnässä tietotekniikka on yhä useammin keskiössä. Mutta vain harva markkinoinnin ammattilainen tulee ajatelleeksi, miten merkittävässä roolissa verkkopalvelun tietoturva on. Lue lisää 13.02.2015

Markkinoinnin automaatio myynnin tukena: liidien hankinta ja hoivaaminen

 Markkinoinnin automaatio tarjoaa uudenlaisia mahdollisuuksia päästä osaksi asiakkaan ostoprosessia jo aikaisessa vaiheessa.

Verkkopalveluiden ja sisällön merkitys ostoprosessissa on kasvanut huomattavasti. Asiakasta ei kuitenkaan kannata jättää yksin ja vain toivoa parasta. Lue lisää 06.02.2015

Viestintä tekee tapahtumasi

 Tapahtumaviestinnän tehokkuutta on hyvä tarkkailla koko prosessin ajan. Jos osallistujatavoitteen tarkastamisen jättää viimeiselle ilmoittautumispäivälle, ollaan pahasti...

Mitä kaikkea viestintää liittyy tapahtumien järjestämiseen, ja kuinka eri toimenpiteet voidaan valjastaa tehokäyttöön? Vierasbloggaajamme Eventilla Oy:ltä käy läpi keinoja, joiden avulla toteutat tehokkaan viestinnän läpi tapahtuman elinkaaren. Lue lisää 21.01.2015

Kun markkinointi ei yksin riitä

 Mitattavuus ja yhdisteleminen ovat uuden vuoden viestintä- ja PR-teemat.

Kokemuksemme mukaan mediasuhteet ovat olennainen osa kaikenkokoisten toimijoiden viestintää. Pelkkä markkinointi harvoin riittää ja omaa asiantuntijuuttaan voi vahvistaa parhaiten tiedottamisella ja seuraamalla omaa julkisuuttaan mediaseurannalla. Lue lisää 13.01.2015