Kaikki uutiset

Voiko verkkokauppias lomailla?

Voiko verkkokauppias lomailla? Verkkokauppa-asiakkaat ovat tottuneet tekemään ostoksia ajasta ja päivästä riippumatta, joten kaupan sulkeminen lomien ajaksi soveltuu kehnosti verkkokaupan...

Usein sanotaan, ettei yrittäjä ole koskaan lomalla. Mutta entäpä verkkokauppayrittäjä? Mitä vaaditaan, jotta verkkokauppias voi ottaa rennosti? Lue lisää 30.06.2014

Mikä on hyvä CTR?

Katso kuvat Mikä on hyvä CTR? Eri aloja vertailevan Silverpopin tutkimuksen mukaan avausprosenttia voidaan pitää hyvänä, jos se kattaa noin viidenneksen vastaajista.

Kuulemme lähes päivittäin asiakkailtamme ja prospekteilta kysymyksiä siitä, mitä onnistunut uutiskirjeviestintä oikeastaan tarkoittaa. Mikä on hyvä avaus- tai klikkausprosentti? Lue lisää 26.06.2014 2

Markkinoinnin automaatio – luovan kumppanin kaveri?

Markkinoinnin automaatio – luovan kumppanin kaveri? Markkinoinnin automaatio ei ole kampanja tai uusi kanava, vaan muuttaa parhaimmillaan koko yrityksen tavan tehdä bisnestä ja sähköistä viestintää.

Automaatioiden myötä sisällöntuotannon määrä kasvaa räjähdysmäisesti yrityksissä. Tämä on ollut perinteisesti luovan kumppanin ydinosaamista, joten toimistojen pitäisi elää nyt uutta nousukauttaan. Eurot tuntuvat kuitenkin valuvan muualle – mistä tämä johtuu? Lue lisää 17.06.2014

Kansainvälinen verkkokauppa - mörkö vai mahdollisuus?

Kansainvälinen verkkokauppa - mörkö vai mahdollisuus? Kohdemaahan lokalisoitu verkkokauppa on paljon muutakin kuin pelkkä kieliversio olemassa olevasta kaupasta. Varaudu siis panostamaan ja tekemään työtä kaupan eteen.

Rajojen yli tapahtuva verkkokauppa on houkutteleva mahdollisuus suomalaisille verkkokauppialle, mutta vain harva tarttuu siihen. Miksi? Mitä verkkokaupan kansainvälisyys vaatii kauppiaan näkökulmasta? Lue lisää 30.05.2014

Markkinoijana monikanavaisen viestinnän viidakossa

Markkinoijana monikanavaisen viestinnän viidakossa Data ei ole hirviö, vaan markkinoijan ystävä, jonka avulla voidaan panostaa toimiviin kanaviin ja tiputtaa pois toimimattomia.

Elämme monikanavaisen markkinoinnin viidakossa, jossa sisältöä kulutetaan ja tuotetaan paljon, yhtäaikaisesti ja useissa eri kanavissa. Mitä tämä tarkoittaa markkinoijan kannalta, ja mitä konkreettisia toimenpiteitä voimme tehdä saavuttaaksemme lukijan huomion? Lue lisää 22.05.2014

Uutiskirjeviestinnän ToDo-lista, jonka kultakalakin jaksaa lukea

Uutiskirjeviestinnän ToDo-lista, jonka kultakalakin jaksaa lukea Uutiskirjeviestinnän kehittämisessä suosittelemme aloittamaan helppokäyttöisestä työkalusta, sillä hyvä työkalu korreloi tutkitusti enemmän aikaa listan muille osille.

Uusimpien tutkimusten mukaan ihmisen kyky keskittyä yhteen asiaan häiriintymättä on pudonnut 8 sekuntiin, kun kultakalalla vastaava luku on 9 sekuntia. Kirjoitimme uutiskirjeviestinnän ToDo-listan, jonka kultakalakin jaksaa lukea. Lue lisää 21.05.2014

Mistä on hyvä mobiilisivu tehty?

Mistä on hyvä mobiilisivu tehty? Mobiilisivujen keskeinen haaste on tasapainoilu käytettävyyden ja rikkaan sisällön välillä: asioiden tulee olla helposti ja nopeasti löydettävissä ilman, että sisällöstä...

Selkeästä navigaatiosta, relevantista sisällöstä, hyvistä hakutoiminnoista, toimivista lomakkeista, käytettävyydestä. Niistä on hyvä mobiilisivu tehty! Lue 5 vinkkiämme onnistuneen mobiilisivun toteutukseen. Lue lisää 16.05.2014

Koodiviidakko mukana ICTexpo Helsinki 2014 -messuilla

Koodiviidakko mukana ICTexpo Helsinki 2014 -messuilla Tapahtumassa saat kattavan katsauksen alan tarjontaan ja trendeihin, löydät uusia ideoita ja innovaatioita sekä tapaat alan toimijoita ja vaikuttajia kasvokkain.

ICTexpo Helsinki 2014 järjestetään 7.-8. toukokuuta Messukeskuksessa. Koodiviidakko on mukana messuilla näytteilleasettajana, tervetuloa tapaamaan asiantuntijoitamme osastolle 5c35! Lue lisää 29.04.2014

Sähköpostimarkkinoijan Checklist

Sähköpostimarkkinoijan Checklist Uutiskirjeet kannattaa linkittää myös kolmannen osapuolen seurantapalveluihin, jolloin uutiskirjettä klikkaavien käyttäytymistä voidaan seurata pidemmälle ja nähdä...

Uudet teknologiat avaavat markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisille mielenkiintoisen pelikentän ja lähes rajattomat mahdollisuudet kehittää markkinointiviestintää eteenpäin. Jotta viestinnän tehokeinot voidaan rakentaa kestävälle pohjalle, tulee perustyön olla hyvin tehty. Lue lisää 24.04.2014

Vuosikertomus siirtyi verkkoon

Katso kuva Vuosikertomus siirtyi verkkoon Vuosikertomus verkossa on uusi kanava kertomuksen jakeluun, jota voidaan hyödyntää myös muiden perinteisempien kanavien tukena. Mobiilioptimoidulla toteutuksella...

Yhä useammat yritykset ovat siirtäneet vuoden tärkeimmän julkaisun digiaikaan ja toteuttaneet vuosikertomuksensa verkossa. Pureudumme artikkelissamme verkkovuosikertomuksen merkittävimpiin etuihin ja näytämme esimerkkejä toteutuksista. Lue lisää 16.04.2014